AFM Monitor Klantbelang in FD: De klant blijft voor banken een lastig fenomeen

De resultaten zijn donderdagmiddag gepresenteerd als onderdeel van de Vertrouwensmonitor Banken van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB). Bij de onderdelen Hypotheken, Beleggen en Lenen scoorden de banken met de behandeling van hun klanten over 2017 lager dan het jaar ervoor.
Op een aantal deelgebieden zijn ook stijgende scores te zien. Zo is de behandeling van klanten met betalingsachterstanden op hun hypotheek beter geworden. De score kwam uit op 2,8 terwijl dat in 2015, de laatste keer dat dat specifieke onderdeel gemeten werd, nog 2,2 was. Voor klachten- en feedbackmanagement, een onderdeel dat voor het eerst werd bekeken door de AFM, krijgen de banken een 4,2 op een schaal van 5.
Uit de Vertrouwensmonitor, waarvoor de NVB het bureau Gfk jaarlijks consumentenonderzoek laat doen, blijkt verder dat het algemene vertrouwen van Nederlanders in de financiële sector afgelopen jaar licht is gestegen van 2,8 naar 2,9 op een schaal van vijf.
 

http://bit.ly/2jdP4SD

https://youtu.be/upk-Jp3Dnrw

003391_vertrouwensmonitor-banken-2017 (1)


Share our website